niedziela, 1 września 2013

Wegański biszkopt z malinami i masą jaglaną

Leniwe, niedzielne popołudnie, a ja postanowiłam zrobić wegański biszkopt, przekonując siebie samą, że można go zrobić bez jajek, margaryny i na pełnoziarnistej mące orkiszowej.
I wyszedł...wygląda inaczej, niż ten z białej mąki, ale smakuje równie pysznie...
Zaprzestałam jakiś czas temu używania białej mąki, do wypieków również daję pełnoziarnistą i okazuje się, że w ciastach mąka z pełnego przemiału spełnia się wyśmienicie...


  1. Najpierw w szklance niepełnej mleka roślinnego umieściłam łyżkę octu jabłkowego i odstawiłam na 15 min, mleko w tym czasie się ścina (D), następnie opruszyłam delikatnie kurkumą (O)
  2. Pół szklanki cukru trzcinowego umieściłam w młynku do mielenia i zmiksowałam na gładką masę dodając 6 łyżek oliwy z pestek winogron
  3. A w misce umieściłam pół łyżeczki płaskiej sody oczyszczonej (W) i pół łyżeczki proszku do pieczenia (W), następnie dodałam 1,5 szklanki przesianej przez sito mąki orkiszowej grubej (D), szczyptę kurkumy (O) i 2 łyżki inuliny (Z)
  4. Nastawiłam piekarnik na 180 stopni
  5. Do ubitego cukru wlałam mleko z octem i kurkumą powoli, dodając naprzemiennie produktów sypkich i tak, aż do całkowitego połączenia się składników
  6. Ciasto wylałam na blachę małą i włożyłam do niego malin, następnie wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam ponad 30 minut
  7. W międzyczasie zrobiłam masę malinową - kaszę jaglaną 1/3 szklanki zalałam szklaną wrzątku, ugotowałam 20 minut, na koniec gotowania dodałam 0,5 szklanki mleka migdałowego , zmiksowałam na gładko, dodałam 3 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią, szczyptę cynamonu i maliny
  8. Ciasto sprawdźcie patyczkiem, czy aby na pewno jest upieczone, następnie zostawcie do wystudzenia
  9. Na wystudzone ciasto nałożyć masę, udekorować malinami i zjeść ponad pół blachy :)





Zerknij też na ...
Pralinki z mleka migdałowego Praliny w drugiej odsłonie Słodkie i zdrowe praliny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz