czwartek, 5 września 2013

Zapiekanka z kaszy jaglanej i tempeh na wierzchu

Temeh i kasza jaglana są chyba doskonałym połączeniem.
Do tego płatki drożdżowe w sosie...i warzywa...jednym słowem pyszny obiad i samo zdrowie.
Tempeh wciąż i nieustannie pozostaje w temacie moich ochów i achów...i nie wiem, czy kiedykolwiek będę w stanie nie zachwycać się nad tą całą gamą wartości, jakie w sobie kryje.
A póki co wciąż kombinuję gdzie i w czym doskonale się komponuje i powiem, że to połączenie bardzo mi odpowiada.
Tempeh należy przygotować w zalewie oliwa i zioła z czosnkiemi solą  i tym, co Wam akurat będzie pasowało na noc...wymacerować nałożyć na wierzch kaszy przed pieczeniem


  1. Kaszę jaglaną 1,5 kubka ugotowałam w 3 kubkach wrzątku - Z
  2. Podczas gotowania wrzuciłam do garnka 2 ząbki czosnku, pieprz czarny i czarnuszkę - M
  3. Szczyptę soli - W
  4. Po ugotowaniu zmiksowałam to dość szybko i jeszcze ciepłe nałożyłam na brytfankę posmarowaną oliwą i opruszoną bułką tartą i wstawiłam do piekarnika na 30 minut na termoobieg. Kaszę dobrze ułożyć w taki sposób, aby ciasto jaglane miało brzegi.
  5. Nawkładać na już upieczoną kaszę pokrojonego w kawałki kabaczka, paprykę i kalafior.
  6. W międzyczasie pieczenia spodu zrobić sos...pół kubka świeżo-ugotowanej kaszy jaglanej połączyć z 3/4 kubka mleka roślinnego - Z
  7. Opruszyć pieprzem- M
  8. Dodać sól do smaku - W
  9. Kilka kropli soku z cytryny - D
  10. Płatków drożdżowych do woli...smakujcie ile chcecie.
  11. Zmiksowany sos wylać na warzywa
  12. A na wierzch ułożyć pokrojony i wymacerowany  tempeh, zapiec jeszcze 30 minut w temp. 180 stopni.
Smacznie wygląda...i zniknęła w mig...co ja oczywiście bardzo lubię :)



Zerknij też na ...
Racuszki wieloziarniste z truskawkami Kotllety warzywne z ciecierzycą i sos ze śmietany słonecznikowej Delikatne kotleciki zimniaczaono-pieczarkowe

1 komentarz:

  1. niebawem wypróbuję, i tempah i sos z płatków, połączenie budzi zaufanie i pobudza apetyt

    OdpowiedzUsuń