poniedziałek, 16 września 2013

Kotlety jaglano-fasolowe

Uwielbiam kotlety...wegańskie, delikatne...i robione na szybko, w 15 minut.
Wcześniej należy namoczyć fasolę...ja dziś użyłam małej, białej fasoli, namoczyłam ją w zimnej wodzie na noc, rano zlałam wodę, przepłukałam porządnie i dodałam niegotowaną do kaszy...
Proporcji należy zachować pół na pół...dwie szklanki gotowanej kaszy jaglanej i dwie fasoli nieugotowanej, to chyba podstawa.


  1. Kaszę jaglaną wrzuciłam do wrzątku (O) w proporcji dwie i pół szklanki wrzątku na jedną szklankę kaszy (Z), dodałam łyżkę siemienia lnianego (Z), cebulę czerwoną (M) , szczyptę czarnego pieprzu (M) i łyżkę soli (W). Całość ugotowałam w 15 minut.
  2. Dodałam fasolę mniej więcej w takiej objętości, jaka ugotowana kasza jaglana (W). Całość zmiksowałam porządnie blenderem.
  3. Dodałam natki pietruszki garść posiekanej (D)
  4. Szczyptę kurkumy (O)
  5. Łyżkę oliwy (Z)
  6. Łyżkę czarnej gorczycy i czosnku niedźwiedziego (M)
  7. Jeśli "udało" się nam przypadkiem rozgotować mocniej kaszę, możecie dodać kilka łyżek mąki owsianej.
  8. Smażyć z obu stron na złoty kolor i smakować do woli :)



Zerknij też na ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz