poniedziałek, 8 lipca 2013

Chlebki jaglano-ryżowe z jasminowym zapachem i chutney marchewkowy

Najlepszymi recezentami moich kulinarnych poczynań są członkowie rodziny. 
Najbliższy wczoraj wieczorem krojąc mój wypiek chlebowy z mąki orkiszowej i gryczanej, zestawiajac to ze smakiem chlebków jaglano-ryżowych miał dylemat co zabrać ze sobą do pracy...to coś to musi oznaczać :)






A chlebki...będą kolejne modyfikacje napewno...i właściwie swoisty freestyle w ich tworzeniu...może nie tylko ja zabiorę się za ich tworzenie...może wspólnie coś wymyślimy, bo jak widac w domu nie tylko ja mam świetne pomysły kulinarne, tylko po prostu więcej czasu :)

Kasza jaglana i ryż idą do przepłukania.


  1. Kaszę ugotować do miękkości w ciut większej ilości wody - Z - dwie szklanki suchej
  2. Ryż jaśminowy pełnoziarnisty pomieszałam z czerwonym i ugotowałam - Z - dwie szkalnki suchego
  3. Połączyć to wszystko z siemieniem lnianym jeszcze na ciepło i zmiksowac na fajną gładką masę :) - Z
  4. Ja wczoraj jeszcze podlałam kaszę podczas gotowania ciut mlekiem ryżowym, bo mi zostało  z robienia ciasta :) - Z
  5. 2 łyżki oliwy - Z
  6. dodałam nasion konopii - Z, blendując wszystko wciąż
  7. Marchewka starta na drobnych oczkach - Z
  8. Pieprz odrobina - M
  9. Sól - W
  10. Natka pietruszki - D
  11. Kukruma - O

Dobrze zmiksować, wyłożyć na blaszkę, uklepując rękoma maczanymi w misce z zimną wodą, pokroic jeszcze nie upieczone w dowollnej wielkości kwadraty...z takiej ilości wyszło masy na blaszkę dużą do piekarnika :)







Smacznego...



Podałam z chutneyem...marchewkowym z wiórkami kokosowymi.

  1. Szklanka wiórków kokosowych - Z
  2. Szklanka wiórków z marchewki - Z
  3. Szczypta pieprzu - M
  4. Woda aby przykryła wiórki z marchewką - W
  5. Szczypta soli - W
Ugotować to wszystko około 10 minut...następnie dodać:
  1. Kilka kropli soku z cytryny - D
  2. Szczypta kurkumy - O
  3. Odrobina oleju kokosowego - Z
  4. Czarna gorczyca, garam masala - M





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz