poniedziałek, 29 lipca 2013

Lody kokosowo-czekoladowe z surowego kakao i gorzkiej czekolady

Przed urlopem zakupiliśmy pojemniczki na lody...a po urlopie postanowiliśmy zapełnić je zawartością mocno czekoladową...
Udało mi się kupić w drogeriach rossman gorzką czekoladę w całkiem ładnej i rozsądnej cenie...staję się chyba miłośniczką produktów spożywczych w tej sieciówce. Prawie wszystko nie zawiera śmieciowych dodatków, a do tego jeszcze jest w fajnych granicach cenowych...wczoraj oczarowało mnie mleko kokosowe bez dodatków za 6 zł...nie wspominając o mleku ryżowo-waniliowym...szkoda tylko, że u mnie w mieście tych spożywczych rarytasów nie ma...

Mleko kokosowe można użyć do zrobienia lodów, wegańskich, czekoladowych...
Potrzebujemy na szybkie lody (ja zrobiłam już zapas mleka kokosowego w lodówce na kolejne eksperymenty...i tu moja drobra rada, nie kupujcie mleka z konserwantami...albo kupcie dwa dla porównania i zdecydujcie sami te, które pachnie naturalnością...





  1. Puszkę mleka kokosowego schłodzić przez 24 godz w lodówce, po wyjęciu odlać część stałą, zmiksować ją z 2 łyżkami ksylitolu - Z
  2. Dodać wiórków koksowych 3 łyżki - Z
  3. Kakao surowe - 4 łyżki, w zależności, jak mocno kakaowe chcemy - O
  4. Gorzka czekolada, dwie duże kostki pokrojone na drobno nożem - O
  5. Dojrzały banan zmiksowany na gładką masę - Z
  6. Łyżka oleju kokosowego - Z
  7. Szczypta cynamonu - M
  8. Szczypta soli - W
  9. Kilka kropli soku z cytryny - D

Smakować do woli...niebawem owocowe w natarciu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz