czwartek, 19 września 2013

Kopytka z fasoli adzuki

Tapioka i cudownie odżywcza fasola adzuki w duecie...
O jej niesamowitych właściwościach pisałam już  tutaj
Warto włączyć ją do pożywienia, choćby na jej niebywałe zdolności detoksykacyjne...warto spróbować zrobić z niej kopytka...a po ugotowaniu przysmażyć na patelni z cebulką, czosnkiem i ziołami.




Sposób ich zrobienia jest niebywale prosty...robi się je podobnie, jak kluski śląskie, ja jednam zamiast skrobi ziemniaczanej użyłam skrobi z tapioki, odżywczej i łagodzącej żołądek.  Nie zawiera glutenu i białka, za to witaminy i minerały i jest lekkostrawna. Grysik z tapioki pochodzi z suszenia skrobi zawartej w bulwach manioku, rośliny będącej odpowiednikiem ziemniaka w krajach Ameryki Południowej i w Azji. Jest hypoalergiczna oraz bezsmakowa.



Ja użyłam do kopytek mąki,  g grysik czeka na specjalną okazję do zrobienia z niego pysznego herbacianego deseru...a póki co połączyłam z fasolą.


  1. Namocz fasolę na noc w zimnej wodzie. Rano odlej wodę, przepłucz i ugotuj w świeżej wodzie do miękkości, około 40 minut.
  2. Po ugotowaniu fasoli przepłucz ją i zmiksuj na gładką masę, dodając odrobinę wrzątku, jeśli ziarna będą zbyt suche do miksowania blenderem.
  3. Zmiksowaną masę przełóż do miski i podziel na 4 równe części, jedną wyjmij i połóż na pozostałe trzy.
  4. Wlej dwie łyżki sosu sojowego do fasoli i wsyp tyle soli ile będziesz chciał, fasola zwykle bywa bardzo "jałowa" be soli - W
  5. Kilka kropli soku z cytryny - D
  6. Szczypta kurkumy dla zdrowia - O
  7. Majeranek -łyżkę - O
  8. W puste miejsce wsyp mąkę z tapioki lub ziemniaczaną - Z
  9. Łyżkę oliwy - Z
  10. Łyżkę siemienia lnianego - Z
  11. Czosnek - ząbek, lub dwa - M
  12. Asafetidę szczyptę - M
  13. Wyrobić ciasto, jak na kopytka, albo formować kluchy, ugotować we wrzątku około 10 minut.
  14. Można obsmażyć dodatkowo  jeszcze w cebulce, czosnku i ziołach, z warzywami :)



Smacznego !!



Zerknij też na ...

3 komentarze: