niedziela, 28 kwietnia 2013

Praliny w drugiej odsłonie

Inspiracji Jurkiem Scottem dalszy ciąg...i mojemu podniebieniu, podniebieniu Najbliższego i bliskich wyszło chyba na dobre...strat w ludziach nie było, część zjedzona do popołudniowej kawy, część zapakowana w pudełeczko i włożona do plecaka...żeby miał coś słodkiego i zdrowego do kawy...żeby poczuł ile radości sprawia mi robienie takich słodkości dla Nas...żeby poczuł miłość do Niego i do robót kuchennych...a część ja wzięłam do pracy. Uwielbiam zaskakiwać moje znajome i myślę, że samą siebie, jak z fasoli czarnej tworzę słodkie pralinki znów bez grama cukru...i od niedawna stałam się ogromną fanką  suszonych owoców w wydaniu eko!
W ruch poszła czarna jak węgiel fasola...namoczona, w nowej wodzie ugotowana, solidnie przepłukana i zmiksowana.
Suszone owoce namoczyłam w zimnej wodzie, jedynie migdały i goji sparzyłam. Tym razem byłam na tyle leniwa, że obierać migdałów mi się po prostu nie chciało.
  1. Bakalie - niech każdy da, co ma w szafce, słonecznik, rodzynki, goji, daktyle, migdały, orzechy nerkowca, ziemnych orzeszków trochę dałam -zmiksować - Z
  2. Inuliny łyżka - można pominąć - Z
  3. Oleju kokosowego łyżka, półtorej - Z
  4. Szczypta cynamonu, pieerzu cayenne - M
  5. Szczypta soli, zmiksowana fasola - W
  6. Sok z połówki cytryny - D
  7. Szczypta kurkumy i karob - O
  8. Łyżka słodu daktylowego - Z
  9. Maka owsiana - M
Tocząc kuleczki moczyłam dłonie w zimnej wodzie, następnie wrzucałam do miski z karobem i makiem...smacznego i zdrowego!






3 komentarze:

  1. Witaj:) Pierwszy raz trafiłam na Twój blog i od razu rzuciły mi się w oczy oznaczenia w postaci dużych liter - co oznaczają i jakie mają znaczenie dla podawanych przez Ciebie przepisów?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, duże literki oznaczają nazwę przemiany, gotuję bowiem w sposób Tradycyjnej Medycyny Chińskiej, D - drzewo-wiosna, O-ogień, lato, Z-ziemia, babie lato, M-metal-jesień, W - woda, zima. Ma znaczenie to na której przemianie kończysz, każda z nich ma moc wzmacniania poszczególnych narządów wewnętrznych, które przypisane są do danej przemiany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak sobie myślałam w pierwszej chwili, że to wygląda na symbole 4 żywiołów 9ziemia, powietrze, ogień i woda), lecz literek było znacznie więcej, stąd pytanie. Dziękuję za wyjaśnienie :)

    OdpowiedzUsuń