środa, 24 kwietnia 2013

Ciasteczka z karobem

Zostałam poproszona o podawanie gramatury składników...to dość skomplikowane dla mnie było, ponieważ nade wszystko cenię sobie swobodę w kuchni, zabawę smakami, intuicyjne działania...a tu takie wyzwanie.
Na całe szczęście jakiś czas temu mama mi podarowała wagę kuchenną, od teraz będzie stanowić nieodłączny element moich kuchennych fantazji.
Pierwszy przepis robiony tą metodą jest przepisem na wegańskie, mało-słodkie ciasteczka...z owocami goji, słonecznikiem, czarnym sezamem, mnóstwem zdrowych pyszności.

  1. 300 g mąki orkiszowej drobnej - D
  2. szczypta kurkumy - O
  3. 2 łyżki inuliny - Z
  4. oliwa - 100 ml - Z
  5. 35 g maki z kasztanów jadalnych, tyle samo kaszy kukurydzianej - Z
  6. 2 jabłka starte na tarce - Z
  7. 3 łyżki melasy trzcinowej - Z
  8. szczypta sezamu czarnego, owoców goji, 20 g siemienia lnianego zaparzonego we wrzątki i zmiksowanego - Z
  9. 60 g cukru - Z
  10. garść nasion szawłwii hiszpańskiej - Z
  11. 250 ml mleka roślinnego, ja użyłam sojowego - Z
  12. mąka owsiana 60 g -M
  13. szczypta cynamonu - M
  14. łyżeczka i pół sody oczyszczonej -W
  15. 2 łyżeczki octu jabłkowego - D
  16. 2 łyżki karobu - O
  17. 70 g mąki żytniej razowej - O
  18. garść podprażonych płatków owsianych - O







Piec około 25 minut w temp. 170 stopni na termoobiegu i smakować bez reszty :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz