środa, 28 sierpnia 2013

Placki z mąki z ciecierzycy i gulasz z patisona

Patison, kabaczek, cukinia, dynia...to moje ulubione dyniowate warzywa...delikatne bardzo, właściwie bez wyraźnego smaku, ale w połączeniu  z odpowiednimi przyprawami i ziołami można z nich wyczarować pyszności.
Taki właśnie był wczorajszy gulasz...do niego biliśmy placki z mąki z ciecierzycy...bardzo delikatne, pachnące kuminem...oj tak, lubię kumin. 
Wyrazisty, pachnący...i nadający "charakterku" plackom...połączenie doskonałe. Naszego kminku nie potrafię przełknąć, może to trauma z dzieciństwa, kiedy zdarzało mi się jeść kiszona kapustę z kminkiem, nie wiem, za to kumin uwielbiam...i  kropka.
I papryka...chyba wracam do jej smaku dość często ostatnio...duszoną w postaci gulaszu, czy pasty do chleba...oj tak, zdecydowane i głośne TAK :)

  1. Najpierw zrobiłam masę na placki: w misce pomieszałam: szklankę mąki z ciecierzycy (Z), dwie łyżki oliwy (Z), szczyptę nasion chia (Z), szczyptę czarnej gorczycy (M), kuminu (M), czarnego pieprzu (M), szczyptę soli (W), szklankę zimnej wody (W), kilka kropli soku z cytryny (D), dwie łyżki płatków drożdżowych(O), szczypta kurkumy (O). Pomieszałam wszystko i wstawiłam na godzinę do lodówki, w międzyczasie zrobiłam gulasz.
  2. Na ciepłą patelnię wlałam oliwę z pestek winogron - Z
  3. Cebulkę czerwoną pokroiłam w paseczki i wrzuciłam na patelnię do lekkiego podduszenia - Z
  4. Kabaczek, patison, marchew pokrojone dodałam - Z
  5. Paprykę pokrojoną w kosteczkę również - Z
  6. Poddusiłam wszystko, dorzuciłam czarnego zmielonego pieprzu szczyptę, czarnej gorczycy i asafetidę - M
  7. Sosu sojowego i sól -W
  8. Pokrojone świeże bazylia, oregano i szczypiorek - D
  9. Odrobina kurkumy - O
  10. Niepełny kubeczek nieugotowanego ryżu ugotowanego wcześniej, możecie zastąpić kaszą jaglaną - Z
  11. Połączone mleko sojowe pół szklanki z trzema łyżkami mąki owsianej do zagęszczenia













Placki smażylismy na dobrze rozgrzanej patelni do momentu zarumienienia...i ja osobiście obiecuję, że będą u nas częściej w domu na stole :)

Na górę dałam śmietanę słonecznikową z gorczycą ... posypałam szczypiorkiem i zjedliśmy ze smakiem :)


A Marta najchętniej pomaga w kuchni przy pracy nad powstawaniem fotografii...






Zerknij też na ...
Kotlety z czerwonej fasoli i kabaczka Pasztet na specjalna okazję

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz