środa, 21 sierpnia 2013

Zapiekanka z kaszy jaglanej

Zapiekanka szybka...i pyszna :)
Dziś zrobię jej kolejną wersję, dlatego, ze bardzo mi posmakowała i dlatego, ze mam w planach małą modyfikację. 
Zapiekanka powstała w "międzyczasie" podczas rozmowy z pacjentem...ale dziś wiem, że warstwę kaszy muszę przełożyć warzywami, bo wyszła faktycznie trochę sucha...ale w końcu człowiek uczy się na błędach, a uwagi domowników dają dodatkowe spojrzenie na to, jak odbierze to ten drugi człowiek, z którym dzieli się stół podczas posiłku :)

W każdym razie tak....

  1. Wrzątku trzy kubki - O
  2. Kaszy jaglanej 1,5 kubka dorzucić do wrzątku - O
  3. Pół cebuli czerwonej pokrojonej w kostkę - M
  4. Pół główki czosnku - M
  5. Szczypta soli - W 

Zagotować to wszystko, następnie:
  1. Dodać natki pietruszki - D
  2. Szczyptę kurkumy - O
Do 10 min powinno być gotowe :) wyłożyć masę na brytfankę, a na nią poukładać kabaczka i cukinię, za którą serdecznie dziękuję Mojej Uczennicy - Łapce :)
A na górę zrobiłam mix jaglany...
  1. Wrzątku kubek - O
  2. Mąki jaglanej 4 łyżki - Z
  3. Szczypta pieprzu, asafetidy - M
  4. Sól - W
  5. Koperek - D
  6. Płatki drożdżowe - O
Wymieszać, zagotować, aż zgęstnieje, wyłożyć na cukinię i gotowe :)
Zapiec około 40 minut w 180 stopniach przez połowę czasu na termoobiegu, a drugą połowę góra - dół :)
Ja ze smakiem polałam olejem z pestek dyni i pestkami w czystej postaci :) Pychotka 






Zerknij też na ...
Zapiekanka druga odsłona Jogurt jaglany Pasztet na specjalna okazję

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz