poniedziałek, 5 maja 2014

Bezglutenowe brownie

Eksperymentów kuchennych dalsza część...
Tym razem brownie z kaszą jaglaną i gryczaną, zmielonymi na mąkę w młynku do mielenia kawy :)
Przepis dokładnie taki sam, jak ostatnio 

Składniki:
4 średniej wielkości banany
4 łyżki oleju ryżowego - możecie dać inny, lżejszy, nadający się do ciast
2 tabliczki gorzkiej czekolady
3/4 szklanki ksylitolu
2 łyżeczki kamienia winnego
szklanka mąki jaglanej
szklanka mąki gryczanej
szczypta cynamonu
4 łyżki kakao 
2 łyżki inuliny
łyżka octu jabłkowego
łyżka zmielonego siemienia lnianego
pół filiżanki mocnego espresso



Wykonanie:

  1. Banany zmiksować na gładziutką masę.
  2. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, pod koniec dodać do niej olej. Odstawić do przestudzenia.
  3. Do bananów dodać ksylitol, zmiksować - Z, a reszta ciasta wymaga już mieszania łyżką.
  4. Dodać szczyptę cynamonu - M
  5. Kamień winny, który możecie zastąpić proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną po łyżeczce - W
  6. Ocet jabłkowy - D
  7. Kakao - O
  8. Szklanka mąki gryczanej - O
  9. Inulina - Z
  10. Szklanka mąki jaglanej
  11. Siemię lniane połączone z kawą i ciepłą wodą - Z
  12. Czekolada z kąpieli wodnej z olejem - Z
  13. Przełożyć do blaszki. Ja piekłam koło 40 minut w 180 stopniach. Musiałam wyjąć ciasto z pieca, bo piekłam wspólnie z chlebem i pasztetem, i dlatego opadło lekko na środku. Ale nic a nic nie przeszkadzało to w jego zjedzeniu.
  14. Po ostygnięciu zrobiłam polewę - karob i olej kokosowy, posypałam amarantusem ekspandowanym :)

Pyszne...zmielona na mąkę kasza jaglana daje takie fajne uczucie chrupania pod zębami :) Dla mnie brownie pozostaje nr jeden ciastem :)









Zerknij też na ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz