poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Wegański paprykarz

No, tak już mam...jak się uprę na coś, to nie ma siły, żeby mnie odciągnąć od planu, zwłaszcza kulinarnego.
Ten weekend obfitował w nowe wyzwania,w  nowe smaki, nowe pomysły...a najpiękniejsze co mogłam dostać..." te racuchy są przepyszne"...z ust dziesięciolatka :)

Mąka z cieciorki zrobiła rewolucję w postaci racuchów, szpinak ze skiełkowanym tofu jeszcze teraz siedzi mi w glowie...a paprykarz...no i szczaw na zupę z dzieciństwa...na deser wegańskie brownie...kocham czas w kuchni :)

Paprykarz chyba zawsze lubiłam...postanowiłam jakoś go wskrzesić, usuwając z niego rybę na rzecz wędzonej słodkiej papryki :) Wyszło pysznie...do tego brązowy ryż okrągły...moża zajadać się bez przerwy :)




A na paprykarz potrzebujemy:
1 marchewka
1 pietruszka
ćwiartka selera
3 papryki
łyżeczka słodkiej wędzonej papryki
cebula czerwona
pól główki czosnku
sól
sos sojowy
majeranek i suszona natka pietruszki po łyżce
kilka kropel soku z cyrtyny
pieprz
1,5 łyżeczki ksylitolu


Wykonanie:

  1. W osobnych foremkach zawiń w folię spożywczą obrane warzywa - marchew, pietruszkę, seler,czosnek i cebulkę  - skrop odrobinę oliwą.
  2. W osobnym paprykę.
  3. Wstaw oba do piekarnika na około godzinę.
  4. Ostudź. Warzywa zetrzyj na tarce z dużymi oczkami.
  5. Paprykę obierz ostudzoną ze skórki.
  6. Na ptelnię włóż warzywa starte na tarce - Z
  7. Wlej odrobnę wrzątku - O
  8. Podduś to wszystko przez chwilkę, po czym zblenduj na drobniejsze kawałeczki.
  9. Dodać pokrojoną w kostkę cebulkę i paprykę - Z
  10. Czosnek również pokrojony w plasterki - M
  11. Dodaj pieprz - M
  12. Sól i sos sojowy - W
  13. Kilka kropel soku z cytryny - D
  14. Majeranek i natka susozna pietruszki -D
  15. Wędzona słodka papryka - O
  16. Ksylitol - Z
Wymieszać wszystko...na chlebie podać...zawekować Ukochanemu do słoików na wyjazd wspinaczkowy...cieszyć się smakiem 












Zerknij też na ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz