środa, 9 kwietnia 2014

Pasta do chleba, od której trzeba mnie odganiać...

Ja świąteczna nie jestem...
Lubię tych kilka dni wolnych na zrobienie czegoś dla siebie, na pobycie w górach, na rowerze, na czytaniu książki, kiedy za oknem plucha.
Ale lubię ten czas wykorzystać na stworzenie również czegoś pysznego...i na pielęgnowanie tradycji wspólnych pysznych posiłków.

Coś na podobieństwo pasty z jajek...piękny żółty kolor dzięki kurkumie i curry, i genialny zapach dzięki czarnej himalajskiej soli.
Jeśli jej jeszcze nie używaliście, bądźcie ostrożni. Ma "specyficzny" zapach...jajek :) Ja ją uwielbiam do wykańczania potraw. Ma w sobie to coś, a dodatkowo, że jest czarna, wzmacnia pęcherz moczowy i nerki.

Ta pasta zdecydowanie zagości w moim sercu na dłużej. Ma piękny kolor i jest chyba taką "esencją" tego wszystkiego, co najlepsze w kuchni...fasoli, kaszy jaglanej, kurkumy i mielonych konopi.

Składniki:

pół szklani suchej kaszy jaglanej
1,5 szklanki ugotowanej białej fasoli
garść pokrojonego szczypiorku
trzy łyżki oleju tłoczonego na zimno - u mnie rydzowego
1,5 łyżki mielonych konopi
szczypta kurkumy
szczypta pieprzu cytrynowego
szczypta curry
sól himalajska czarna obowiązkowo
łyżka soku z cytryny

Wykonanie:


  1. Kaszę ugotować w szklance wody.
  2. Fasolę ugotować.
  3. Kiedy kasza się już ugotuje, najlepiej na ciepło ją zmiksować, zatem warto fasolę najpierw namoczyć na noc, a wcześnie ją ugotować, żeby zdążyła być miękka, bo kasza gotuje się szybciutko - Z
  4. Dodać curry i pieprz cytrynowy - M. Polecam Wam ten pieprz, ma piękny żółtawy kolor i do tego niebywały aromat.
  5. Sól czarna  himalajska i fasola - W. Zmiksować wszystko na gładką masę.
  6. Dodać sok z cytryny - D
  7. Szczypiorek - D
  8. Kurkumę - O
  9. Konopie i olej - Z
Wymieszać wszystko na gładką masę i zajadać do woli :)









Zerknij też na ...

2 komentarze:

  1. Jeeej, ale super przepis. Już czuję, że będzie to i moja ulubiona pasta. Świetny skład. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń