środa, 28 maja 2014

Pomidor i młoda kapusta

Wiosna....tu nie da się obojętnie przejść obok prostych, pożywnych potraw.
Młode ziemniaki, młoda kapusta, pomidory świeże...do tego odrobina świeżych ziół z balkonowego ogrodu.
W tym roku postanowiłam bowiem zamiast kwiatów w doniczkach posiać zioła, a właściwie włożyć te, które kupiłam w sklepie ogrodniczym. Dla mnie wyhodowanie ziół z nasionek graniczy z cudem, dlatego w tym roku obkupiłam się w sklepie ogrodniczym i wszystko ładnie się przyjęło w balkonowym ogrodzie zielnym :)

Będę stopniowo Wam pokazywac, co mam, bo odmian mam już mnóstwo, trzy to oregano w różnych postaciach, ostatnio też kupiłam zioło życia Jiaogula, bo o nim mowa....napiszę niebawem, przy wykorzystaniu go w pokarmach :)

Póki co zupę mamy prostą...z niecodzienną zasmażką wegańską :)


Składniki na zupę:
pół główki młodej kapusty
4 pomidory
2 marchewki
natka pietruszki
ćwiartka selera
4 pomidory
kilka liści laurowych 
owoców jałowca szczypta
pieprz
sól

Składniki na zasmażkę:
Cebula
olej ryżowy
migdały pocięte w paski
asafetyda

Wykonanie:


  1. Wlać 1,5 litra wody , zagotować -O
  2. Dodać liście laurowe i owoc jałowca - O
  3. Wrzucić warzywa pokrojone w kostkę bez kapusty - Z
  4. Dorzucić kapustę pokrojoną w drobne paseczki - M
  5. Posolić szczyptę i pogotować -W
  6. Przed dodaniem przecieru pomidorowego doprawić pieprzem i solą znów, do smaku po 15 minutach od zagotowania warzyw.
  7. W międzyczasie sparzyć pomidory , obrać ze skórki i zmiksować blenderem na przecier.
  8. Dodać pomidory - D
  9. Szczyptę kurkumy - O
  10. Szczypta ksylitolu - Z
  11. Zasmażka na wierzch. Obowiązkowo dekorujcie zwłaszcza wiosną zielonymi częściami warzyw.
A na zasmażkę:
  1. Pokroić cebulę, wsypać na patelnię, dodać migdały, olej, poddusić chwilkę, dodać asafetydę...pychotka, smacznego!


Zerknij też na ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz