niedziela, 17 listopada 2013

Ciasteczka jaglano-orkiszowe z nutą korzenną

Pomysłów ciąg dalszy na weekendowe ciasteczka dla dwóch męskich łasuchów...piekłam w sobotę, kiedy pora na robienie zdjęć minęła...poprosiłam grzecznie, aby zostawili coś na niedzielę, w chwili, kiedy ciasteczka zaczęły znikać  w tempie zastraszającym...i udało się przed warsztatami porannymi zrobić zdjęcia, sztuk dwa! :)
Ech, ale jak to cieszy, kiedy chochliki zamiatają ciasteczka do brzuszków...

Projekt był spontaniczny...mąka jaglana poszła w ruch...do tego orkiszowa...bo nie byłam pewna, jak wyjdą z samej jaglanej, ale takie połączenie naprawdę wyszło idealne. Do tego zapach kardamonu, goździków i cynamonu świeżo zmielonego...karob...uważajcie, chochliki te ciasteczka uwielbiają.






Składniki:
250 g mąki jaglanej (zmielona w młynku kasza jaglana)
200 g mąki orkiszowej
mieszanka korzenna ( u mnie własnoręcznie robiona)
szklanka mleka sojowego
1/3 kostki wegańskiej margaryny - można zastąpić olejem
łyżka karobu
po 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia i sody oczyszczonej
8 łyżek cukru
łyżka zmielonego siemienia lnianego
szczypta kurkumy
gorzka czekolada dwa kawałki
Łyżka sezamu

Wykonanie:

  1. Do miski wsypać proszek i sodę oczyszczoną (W)
  2. Mąkę orkiszową (D)
  3. Szczyptę kurkumy i karobu (O)
  4. Zmielić kaszę jaglaną na mąkę- 250 g (Z)
  5. W rondelku zagotowałam mleko i margarynę do rozpuszczenia (Z)
  6. Wlałam do suchych składników
  7. Dosypałam łyżkę siemienia lnianego i cukier (Z)
  8. Mieszankę korzenną (M)
  9. Zamieszałam ciasto, zostawiłam do wystudzenia na balkonie na około 10 minut.
  10. W razie potrzeby, kiedy ciasto wyszło za rzadkie, wsypać szczyptę soli (W)
  11. Dosypać mąki orkiszowej (D)
  12. i pokrojoną gorzką czekoladę (O)
  13. Łyżkę sezamu (Z)
  14. Piec w 180 stopniach koło 10 minut góra dół, następnie 5 minut na termoobiegu około 5 minut w 140 stopniach.
I uwaga...należy spodziewać się chochlików kradnących ciasteczka...wyśmienicie smakują z poranną kawą z kawiarki...i z tymi, których kocha się nad życie...







Zerknij też na ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz