niedziela, 2 czerwca 2013

Pieczony pasztet z kaszy jęczmiennej, białej soczewicy i suszonych grzybów

Kiedy pogoda za oknem nie nastraja, i znów poszukuje się czegoś ciepłego i rozgrzewającego dobry jest zapiekany pasztet.
Kasza jęczmienna z suszonymi grzybami, biała soczewica i rozmaryn...to chyba dobre połączenie. Pasztet właściwie robi się sam...
  1. Białą soczewicę namoczyć, najlepiej na noc, następnego dnia dobrze wypłukać i ugotować. Po ugotowaniu znów solidnie wypłukać.
  2. Kaszę jęczmienną przelać wodą i ugotować wraz z garścią suszonych grzybów. Ja zwykle jeszcze kaszę po 15 minutach wstawiam pod ciepły kocyk na kuchenną kanapę.
  3. Zmieliłam wszystko w maszynce do mielenia - Z
  4. Na patelni przysmażyłam cebulkę pokrojoną z garam masalą - M
  5. Dodałam zawartość patelni do zmielonej kaszy i soczewicy i opruszyłam solą - W
  6. Dodałam pokrojony rozmaryn świeży - D
  7. Szczyptę kurkumy, kozieradki - O
  8. I szczyptę siemienia lnianego lub szałwii hiszpańskiej - Z
Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz