niedziela, 1 czerwca 2014

Tofucznica i pasta z awokado w nowej odsłonie

Tofucznica i pasta z awokado z chlebem pieczonym w nocy...
chwilowo owsianka poszła w odstawkę przez weekend. Od mojego powrotu z Indii nieustannie towarzyszy mi co dzień...a dziś powiedziałam STOP.
Marzę o chlebie, z ciepłą tofucznicą i jakąś wyborną pastą.
No to zabieramy się do pracy...poprzedniego dnia namoczyłam soję...rano ją zmiksowałam, podgotowałam, przelałam przez sito, zakropiłam sokiem z cytryny i tofu było gotowe :)
Jarek w międzyczasie robił pastę...

Zjedliśmy zajadając się tym ze smakiem, później nieco czuć nas było czosnkiem, ale co tam...

Składniki na tofucznicę:


  • tofu zrobione z dwóch szklanek soi, połączonych z 12 szklankami wody, zakropione sokiem z całej cytryny
  • biała część białego świeżego, niewielkiego pora
  • sól, pieprz
  • olej ryżowy 
  • ćwiartka pomidora
  • szczypta kurkumy
A robi się ją zupełnie prosto:
  1. Olej wlać na ciepłą patelnię - Z
  2. Wrzucić por i poddusić go lekko, do miękkości - M
  3. Dodać tofu i sól - W
  4. Pokrojoną ćwiartkę pomidora w małe kawałeczki - D
  5. Szczypta kurkumy - O


Zajadać...najlepiej z chlebkiem z pastą z awokado z kiszonym, swoim ogórkiem.


Składniki na pastę:

  • awokado
  • dwa ząbki czosnku
  • ogórek kiszony pokrojony w drobną kosteczkę
  • natka pietruszki
  • sól

Wykonanie:

  1. Awokado zmiażdżyć widelcem. Pamiętajcie, aby było dojrzałe :) Niedojrzałe jest twarde i gorzkie, a dojrzałe zupełnie inne, słodkie i bardzo miękkie.
  2. Dodać czosnek pokrojony w drobną kosteczkę.
  3. Pieprz, sól.
  4. Natka pietruszki.
  5. Ogórek z własnego kiszenia bardzo drobno pokrojony w kosteczkę .




Zerknij też na ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz