środa, 2 października 2013

Zupa z dyni ze śmietaną kokosową własnej produkcji

Mam nadzieję, że mój blender wytrzyma moje kombinowania kuchenne z ucieraniem wiórek kokosowych, bo oświadczam oficjalnie, że nie zaprzestanę :)
Ucieranie masła sprawia mi mnóstwo radości, ze względu na smak masła ucieranego przeze mnie. A tym razem wzbogaciłam zupę o "śmietanę" kokosową, którą z radością zrobiłam w kuchni. Nic prostszego, jak tylko do ucieranego masła dodać wrzątku...w takiej ilości, dzięki której uzyskamy oczekiwaną konsystencję. I dodawać do zupy...i rozkoszować się tym smakiem.
Śmietana doskonale komponuje się w daniach z dyni...po zupie przyszła pora a gulasz dyniowo-cukiniowy , też pyszny, ale póki co podaję przepis na prostą zupę dyniową.
Po raz pierwszy, wstyd się przyznać posmakowałam dyni hokkaido...








  1. Nastawić około 2 litry wrzątku - O
  2. Dorzucić 4 liście laurowe i kilka owoców jałowca - O
  3. 3 marchewki i jedna pietruszka niewielkie obrać ze skór, pół niewielkiego selra, pokroić w plastry i wrzucić do wrzątku - Z
  4. Pół dyni hokkaido pokroić w kostkę i wrzucić do zupy - Z
  5. Gotować koło 20 minut.
  6. Dorzucić 4 ząbki czosnku - M
  7. Pod koniec gotowania opruszyć pieprzem - M
  8. Dodać sól himalajską - W
  9. Sok z połówki soku z cytryny - D
  10. Szczypta kurkumy - O
  11. Śmietana kokosowa -Z







Ech...nie zostało jej wiele...









Zerknij też na ...

1 komentarz:

  1. Ja tez wcxoraj spróbowałam po raz 1 tej dynki w gulaszu.Jest boska!!!Przepis na zupke na pewno wypróbuje w wersji z śmietaną kokosową.

    OdpowiedzUsuń