czwartek, 31 października 2013

Herbaciany keks przełożony bakaliami

Uwielbiam wizyty w MOMO w Krakowie...i uwielbiam przenosić inspiracje z tamtego miejsca na domowe podwórko.
Knajpka niewielka, z cudownymi wegańskimi przysmakami, cudowną muzyką, fajnymi dziewczynami i jedną starszą panią na kuchni...dookoła radość, którą czuć w potrawach, które się je. 
Jeśli kiedyś będziecie w Krakowie...ul. Dietla MOMO BAR...na moją odpowiedzialność zapraszam :)

I stamtąd przemyciłam przepis na keks herbaciany...zrobiła go w asyście ośmiolatka i wyszedł przepyszny. Nawet mięsożercy zachwalali...

Dostałam też cudowną herbatę na urodziny od przyjaciółki...



  1. Herbatę zaparzyłam w dużym kubku przez 5 minut.
  2. W międzyczasie przygotowaliśmy sporą garść bakalii - jagody goji, daktyle pokrojone, śliwki suszone, morele, orzechy włoskie, orzechy macadamia...tyle mieliśmy, zalaliśmy je na chwile ciepłą, zaparzoną herbatą.
  3. Do miski przesialiśmy dwa kubki mąki orkiszowej grubej - D
  4. Szczypta kurkumy - O
  5. Pół szklanki cukru brązowego - Z
  6. 8 łyżek oleju - Z
  7. Pół szklanki mleka sojowego - Z ( tu można pominąć i włączyć pół szklanki wody w przemianie W)
  8. Bakalie z herbatą - Z
  9. Szczypta cynamonu - M
  10. Pół łyżeczki proszku do pieczenia i pół sody - W
  11. Łyżka octu jabłkowego - D

Przełożyć na blaski i upiec 50 min w 180 stopniach :)






























Zerknij też na ...

Biszkopt z bananem i świeżymi figami Z miłością i biszkoptem Potrawka z kaszy jęczmiennej, białej soczewicy odżywiająca energię Qi

4 komentarze:

  1. Chętnie bym się wybrała, niestety za daleko dla mnie... A keks całkiem, całkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki za adres :)) keks wygląda pysznie - na pewno spróbuję :) i mam nadzieję ,że mój odpisany mail do Ciebie dotarł ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki ciemny od herbaty? bo nie widzę kakao, ale chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, ciemny od herbaty tylko i mąki razowej oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń