czwartek, 3 października 2013

Gulasz z dyni z sosem kokosowym a na dokładkę kotlety

Sezon na dynię z cukinią w pełni...do tego, jak ma się darowane to należy je w sposób wyjątkowy wykorzystać. Tak też się stało i jak się zabrałam za pracę, to okazało się, że nic się nie zmarnowało...zastanawiam się, czy nie staję się mistrzynią w wykorzystywaniu "resztek", łącząc je tak, aby zapełniły danie podstawowe, a żeby nie zmarnowały się.

Zabrałam się za robienie kotletów. Z ciecierzycy namoczonej na noc z kaszą jaglaną.




  1. Namocz ciecierzycę na noc.
  2. Rano odlej wodę, przepłucz zważ - u mnie wyszło 200 g - Z
  3. Dosyp do niej taką samą ilość ugotowanej kaszy jaglanej - Z
  4. Zmiksuj to wszystko na gładką masę. Kasza powinna być bardziej "rozgotowana".
  5. Dosyp szczyptę pieprzu - M
  6. Kilka ładnych ząbków czosnku - M
  7. Szczyptę soli w zależności od potrzeb - W
  8. Ja dorzuciłam tu 2 łyzki okary, bo akurat została mi z produkcji mleka sojowego, ale jeśli jej nie macie, przy przemianie O ognia dolejcie odrobinę wrzątku, żeby ciasto ne było zbyt suche :)
  9. Kilka listków mięty i świeżego oregano - D
  10. Kurkumy szczypta - O
  11. Łyżka siemienia lnianego albo nasion chia -Z


Smażyć na rumiany kolor z obu stron na niewielkiej ilości oleju.

Do tego zrobiłam szybki gulasz z darowanych warzyw :)

  1. W głębokim rondlu rozgrzej oliwę - Z
  2. Wsyp pokrojoną dynię i cukinię - Z - u mnie po pół dyni hokkaido i pół większej cukinii
  3. Pół czerwonej cebuli pokrojonej w kostkę - M
  4. Podduś wszystko koło 20 minut.
  5. Dodaj pieprz - M
  6. Kilka ząbków czosnku - M
  7. Sól, sos sojowy - W
  8. Sok z połówki cytryny - D
  9. Szczypta kurkumy i rozmarynu - O
  10. Sos, który zrobiłam z resztki kaszy jaglanej w połączeniu ze śmietaną kokosową - Z
Została mi kasza jaglana w ilości może 2 łyżek, połączyłam ją z wrzątkiem, dodałam śmietanę słonecznikową i solidnie zblendowałam. Jak się okazuje resztki kaszy i masło kokosowe warto mieć w zapasie :)



Smaczne...nawet tata mięsożerca nie przeszedł obojętnie wobec kotletów :)









Zerknij też na ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz