niedziela, 28 sierpnia 2011

Zatar i szybki gulasz z dyni

Zakupiłam jakiś czas temu zatar, niedawno sobie o nim przypomniałam i wykorzystałam wczoraj do szybkiego gulaszu z dyni.


Składniki:
cebulka czerwona, sos sojowy, ocet winny, dynia, olej kokosowy


Przyprawy:
zatar, majeranek, bazylia, kurkuma, pieprz cayenne, garam masala


Wykonanie:


Zrobiłam całość w woku. Dynię obrałam, starłam na tarce o dużych oczkach.
Z - olej kokosowy
M - cebulka czerwona, poddusić, dodać garam masalę, pieprz caynne, majeranek, bazilię, zatar
W - sos sojowy
D - odrobina octu winnego
O - kurkuma
Z- dynia


Poddusić właściwie, niech dynia trochę soku puści...a do tego zrobiła nietypową polentę...


Składniki:
mąka kukurydziana, kasza kukurydziana, wrzątek, kilka kropel soku z cytryny


Przyprawy:
majeranek, curry, sól


Wykonanie:
O - wrzątek
Z - kasza kukurydziana, mąka kukurydziana
M - majeranek, bazylia
W- sól


Mąkę warto jest dodając przesiewać przez sitko, gotować na małym ogniu, aż nabierze solidnej gęstej konsystencji. Wlać do pojemnika najlepiej prostokątnego, zostawić do stężenia, rano kroić w kosteczkę i do gulaszu :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz