poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Zupa krem z cukinii...ze specjalnym przesłaniem...

Nadal osoba TROLA aktywna będzie w moich przepisach. 
Od jednej z joginek, na wymianę za chlebek dostałam maminą cukinię, z ogródka, pachnącą, pomyślałam więc o TROLU i upichciłam zupkę Jakoż, iż TROL cierpi na wyziębione nerki, i niedobory jang śledziony, zatem zupka będzie rozgrzewająca ciut...( no, może poza śmietaną, ale nie mogłam się oprzeć).
W osiedlowym sklepiku można nabyć jeszcze śmietanę w  butelce...jak przed laty...i moje ograniczenie nabiały w takich chwilach bierze w łeb... ale warto, bo zupka innego przybiera smaku.


Składniki:
cukinia, marchew, pietruszka, ziemniaki, seler, młoda cebulka, sos sojowy, olej kokosowy, śmietana, nać pietruszki, korzeń imbiru, czosnek


Przyprawy:
kolorowy pieprz, curry, kurkuma, gałka muszkatołowa, świeża bazylia, ziele angielskie


Wykonanie:
Z - zimna woda w garnku
D - nać pietruszki
O - kurkuma
Z - ziemniaki, seler, pietruszka marchew, podgotować to około 15 min, następnie dorzucić cukinię i gotować kolejne 10 min, zmiksować.
M - ziele angielskie


Na patelnię:
Z - olej kokosowy
M - cebulka, korzeń imbiru, poddusić wraz z czosnkiem świeżym, dodać, kolorowy pieprz, gałkę muszkatołową
W - sos sojowy, poddusić wszystko, wlać do zupy.


Ja podałam z razowym makaronem, świeżą bazylią, odrobiną śmietany i podprażonymi ziarenkami sezamu i słonecznika na oleju kokosowym w garam masali, pychotka :D






3 komentarze:

  1. U nas ostatnio placki z cukinii ,zapiekanka z cukinią, cukinia nadziewana a dziś farsz do naleśników:)A o taki chlebek to ja poproszę bo przyznam się nieskromnie że piekę ale jeden i ten sam przepis męczę.To pisała ja Ola z Ruptawy co jogę bardzo zaniedbuje ale chce to zmienic bo już jej się po nocach śni

    OdpowiedzUsuń
  2. Droga blogerko,

    Właśnie odkryliśmy Twój blog, który bardzo nam się spodobał. Chcielibyśmy zaproponować Ci możliwość publikacji wpisów z Twojego blogu na naszym portalu dla kobiet toteż prosimy o kontakt e-mailowy, żebyśmy mogli przesłać Ci szczegóły naszej oferty.

    Z góry dziękuję,

    Justyna,
    Redakcja Ladiva.pl
    jdomieniecka@kankan-group.com
    http://www.ladiva.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna zupka, co prawda stosuję swój własny przepis, nie możemy w naszej chatce ostrych przypraw stosować, ale podoba mi się użycie oleju kokosowego!

    OdpowiedzUsuń