wtorek, 1 maja 2012

Zupa krem z cukinii z goździkami i wegańską śmietaną ze słonecznika



Weganizm coraz bardziej wciąga. Pamiętam, jak jeszcze jakiś czas temu, nie wyobrażałam sobie życia bez masełka, śmietany świeżej z butelki z sąsiedniego sklepiku, bez mleka...tak teraz, moje kubki smakowe dziękują mi po stokroć. Za odkrywanie przed nimi zupełnie nowych smaków, za inspiracje i totalne skupienie uwagi na jedzeniu, bo mam w utach coś, czego nigdy dotąd nie miałam...

I tym sposobem buszuję po internecie, szukam inspiracji, tworzę sama, modyfikuję i pewnie nie raz jeszcze zmienię te przepisy, które teraz gościć będą na blogu. Taka oto moja zmienna natura, która nie znosi stagnacji, ale kocha ciszę mojej kochanej kuchni...

Tym razem wyciągnęłam z zamrażarki dynię z zamrażarki, zapaliłam indyjskie kadzidełko, otworzyłam drzwi od balkonu i przystąpiłam do robienia zupy, której przepis udoskonaliłam nutką goździków...pychotka :)

Składniki na zupę:
dynia, kilka ziemniaków, dwie marchewki, pietruszka w korzeniu, natka pietruszki, czosnek
Przyprawy:
ziele angielskie, kilka goździków, sos sojowy,
Wykonanie:
O - około 2 litry wrzątku
Z - ziemniaki, marchew, pietruszka pokrojone w plasterki, bo i tak będziemy je miksować

M - ziele angielskie, goździki, kilka kawałków główki czosnku
W - sos sojowy i ewentualnie szczypta soli

Wszystko razem zmiksować blenderem.

A do tego robimy śmietanę ze słonecznika:

Składniki:
około szklanki ziaren słonecznika, sok z cytryny i szczypta soli
Wykonanie:
Słonecznik zalać wrzątkiem na jakieś mniej więcej dwie godzinki, żeby tak fajnie zmiękł. Po tym czasie zlać wodę, w której się moczył, porządnie wypłukać i zalać kolejną porcją wody wrzącej, żeby było ponad ziarenka. Zblendować porządnie.
Zawartość przełożyć do garnka, zalać jeszcze odrobiną wrzątku, zagotować i dodać około dwie łyżki soku z cytryny. Zmiksować jeszcze raz, tym razem dłużej, żeby powstała konsystencja serka homogenizowanego.
Dodać szczyptę soli i można jeszcze podlać sokiem z cytryny.

Dodajemy do zupy, dekorujemy natką pietruszki...i smacznego!


2 komentarze: