niedziela, 13 stycznia 2013

Łagodna zupa krem z marchewki i pasztet z grochu

Indie wołają...na obiad do łagodnej zupy zrobiłam sambar z grochem po hindusku...kubki smakowe mogą nie przeżyć nagłej zmiany pożywienia za dwa tygodnie, więc daję im czas na rozeznanie w masalach...a do tego zrobiłam łagodne: zupę i pasztet...wyciągając smak słodki z obu potraw.
Zupę opruszyłam delikatnie curry, dodając słodkich ziemniaków, a pasztet powstał z połączenia grochu, ziemniaka i surowej czerwonej cebuli, co dodatkowo wydobyło ich słodycz...

Do zupy użyłam:
O - wrzątek
Z - ziemniaki, marchew, korzeń pietruszki
M - pokrojony w kostkę seler
Zagotować, zmiksować na gładką masę
W - szczypta soli
D - kilka kropli soku z cytryny
O - kurkuma









Do tego jeszcze pasztet z grochu
Groch namoczyć, ugotować, odlać wodę, przepłukać i zmiksować.
Ziemniaki uparowałam, utłukłam

W misce:
Z - obie papki: grochowa i ziemniaczana
Z - oliwa
M - cebula czerwona surowa, szczypta curry, odrobina masali
W - sól morska
D - natka pietruszki
O - kozieradki szczypta i kurkuma
Z - mąki kukurydzianej trochę i masa migdałowa, która pozostała z robienia mleka

Wymieszałam, wstawiłam do foremek i upiekłam godzinę w 180 stopniach...dla mnie ten pasztet jest cudownym uzupełnieniem obiadu, śniadania, polewany na wierzchu olejem lnianym, bo ciut suchy jest...









1 komentarz:

  1. Ta zupa na pewno zasamakuje moim dzieciakom. Ostatnio zrobiłam psztet z soczewicy i niestety jem go tylko ja, za to marchewkowo-orzechowy zasmakował całej rodzince.

    OdpowiedzUsuń