poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Kapuśniak z pieprzem syczuańskim

Przyszła wiosna, smak kwaśny króluje i nie daje mi spokoju. To szpinak w lazanii, to kapuśniak.
Ania podsunęła pomysł z pieprzem syczuańskim do batatów. Ja go powąchałam, poczułam,ze do kapuśniaku będzie jak znalazł...jego kwaskowaty aromat skomponował się idealnie z kiszoną kapustą i przecierem pomidorowym :)
Kupiłam też w ogrodniczym maggie w doniczce, pachnie obłędnie :)
Jarek zrobił zakupy, a ja zapragnęłam jeszcze zrobić taki kapuśniak, jak dawniej moja mama, z ziemniaczkami ze smażoną cebulką.
Zakasałam rękawy i zabrałam się do pracy :)

Składniki:
pół kg kiszonej kapusty
mała młoda kapusta
pól kg ziemniaków
4 cebulki
2 marchewki
pietruszka
kawałek selera
owoc jałowca
liście laurowe
sól czarna
pieprz syczuański
kurkuma
przecier pomidorowy
tymianek
świeże kawałki rozmaryny i  maggie
pora kawałek
olej rzepakowy

Wykonanie:

  1. Kiszoną kapustę pokrój w mniejsze paseczki.
  2. Młodą kapustkę drobno poszatkuj.
  3. Wlej do garnka około 1 l wody - W, wrzuć kapustę wraz świeżym rozmarynem i maggi  - D oraz owoc jałowca, liście laurowe  - O Podgotować wszystko koło 20 min, aż kapusta zmięknie.
  4. Warzywa - marchew, pietruszka, seler pokrojone w kostkę - Z
  5. Por - M
  6. Podgotować wszystko razem.
  7. Na koniec doprawić pieprzem syczuańskim - M
  8. Szczyptą soli czarnej - W
  9. Przecier pomidorowy - D
  10. Kurkuma - O
  11. Odrobina tymianku - O
  12. Okraszyć olejem rzepakowym.
A w międzyczasie uparować pokrojone drobno i obrane ziemniaczki.
Na patelni podsmażyć cebulkę w oleju ryżowym. Połączyć z ziemniaczkami, pieprzem i solą. 
Podawać z zupą...

Uwaga!!
Uzależnia :)








Zerknij też na ...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz