niedziela, 23 listopada 2014

Kiszonka kapusta i gulasz z dyni z soczewicą

Ile razy nie spojrzę na dynię, do głowy przychodzi mi nowy pomysł.
Jechałam na warsztat w Bytomiu. Do końca nie wiedziałam, co zabrać ze sobą do jedzenia, w ramach przegryzki wegańskiej po warsztatach z ashtanga jogi.
"Wiesz Ewa ( mówię do organizatorki, współtwórczyni YogaBalance), chyba zrobię coś na ciepło, rozgrzewającą zupę z dyni"... 
Minął jeden dzień, a ja pomyślałam,że zupę będzie mi ciężko przewieźć w słoikach, postanowiłam zrobić więc gulasz, z soczewicą, na szybko z pieczonej dyni.
Wyszedł pyszny, a, jako iż zostało pół dyni, w niedzielę zrobiliśmy powtórkę :)

Składniki:

1/4 większej dyni pokrojonej w kosteczkę i upieczonej w 200 stopniach około 4 minut
szklanka soczewicy brązowej
cebulka pokrojona w piórka
sól himalajska
liście curry
pieprz
tymianek
kurkuma
kilka kropli soku z cytryny
szczypta garam masali
5 łyżeczek mąki z ciecierzycy
3 łyżki płatków drożdżowych

Wykonanie:

  1. Dynię nakropić olejem ryżowym i zapiec około 40 minut w 200 stopniach. Ja piekłam wspólnie z ziemniakami pokrojonymi w łódeczki :) - Z
  2. Soczewicę wrzucić do garnka- W
  3. Dodać garam masalę, pieprz - M
  4. Zalać wodą - 1, 5 szklanki i dodać sól - W
  5. Kilka kropli soku z cytryny - D
  6. Tymianek, kurkumę, liście curry - O
  7. Ugotować około pół godziny.
  8. Na patelni rozgrzać olej ryżowy i wrzucić pokrojoną cebulkę , zeszklić na brązowo - Z
  9. Dodać upieczoną dynię - Z
  10. Połączyć z soczewicą ugotowaną z przyprawami.
  11. W misce roztrzepać mąkę z ciecierzycy z 300 ml wody, wlać do gulaszu.
  12. Na sam koniec dodać płatki drożdżowe - O
Zajadać sezonowo z kiszonkami i pieczonymi ziemniaczkami :)







Zerknij też na ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz