wtorek, 3 grudnia 2013

Makaronowy zawrót głowy...

Nie lubiłam makaronów...teraz lubię z nimi eksperymentować.



Każdy z nich z wersji "chińskiej" jest smaczny...ale nadal numerem jeden pozostaje z grochu i kiełków fasoli mung...niedawno robiłam z brązowego ryżu i miałam wrażenie, że  jest ogromnie rozgotowany, choć we wrzątku trzymałam go 5 minut...
Ten jest smaczny...i gotuje się go szybciutko. Wystarczy posolić wodę, 5 minut...a później doprawić obowiązkowo sosem sojowym.
Makaron uzupełniony sosem sojowym ma w sobie coś z magii...tak bynajmniej ja to smakuję :)

Do makaronu potrawka z białej soczewicy...
I tu kolejna dygresja...cudownie mieć przyjaciół, którzy przyjdą ze słoikiem soku z marchewki i obranymi ze skórki kiełkami fasoli mung...

Składniki:
biała soczewica ugotowana  dwie szklanki
jeden por
kiełki fasoli mung
asafetida
pieczarki
czarna gorczyca
pieprz kolorowy
sos sojowy, sól
olej rzepakowy
majeranek
świeże oregano

Wykonanie:

  1. Na patelni rozgrzać olej, wrzucić pieczarki  - ilość sztuk według upodobań (Z)
  2. Por pokrojony w paseczki (M)
  3. Poddusić wszystko, dodać asafetidę, czarną gorczycę i pieprz (M)
  4. Sól, sos sojowy, ugotowaną soczewicę (W)
  5. Świeże oregano (D)
  6. Szczyptę kurkumy (O)
Gotowe...podawać z makaronem i cieszyć się smakiem...





1 komentarz:

  1. Makaron z grochu, z brązowego ryżu? hm..ciekawi mnie strasznie.
    Potrawka z białej soczewicy wygląda super!

    OdpowiedzUsuń