niedziela, 5 czerwca 2016

Owsianka z truskawkami na mleku kokosowym

Truskawkowy czas

Sezon na truskawki rozpoczęty na dobre. Te małe pyszne, słodkawo-kwaśne owoce są ulubieńcami wielu z nas i jak niejednokrotnie zauważyłam, czekamy na tych kilka tygodni cały rok, aby następnie rzucić się na nie kiedy tylko pojawią się na straganach.
Cały rok mamy dostępne importowane truskawki, ale smak i ich wygląd niczym nie przypomina tych truskawek, jakie można kupić na polskim targu, dlatego korzystajmy z nich z całych sił.
Desery, jogurty bezglutenowe na bazie kaszy jaglanej, jedzone prosto z koszyczka,
w postaci koktajli, dodane do sałatek, czy w owsiance, wszędzie smakują bezbłędnie.

Śniadanie jako najważniejszy posiłek dnia

Jako, że śniadanie dla naszego dobrego zdrowia i samopoczucia powinno być najważniejszym, najbardziej treściwym posiłkiem, zachęcam do przyrządzenia owsianki na bazie mleka kokosowego z truskawkami właśnie. Barto wartościowe połączenie owsa, owoców, orzechów, mleka kokosowego i tahini ( pasty sezamowej ) spełni zapotrzebowanie naszego organizmu na mnóstwo wartościowych tłuszczy i witamin. A nasza śledziona po tak obfitym poranku będzie miała co przetwarzać w energię, która zaprocentuje nam pozytywnym podejściem do życia.

Składniki na owsiankę z truskawkami
  1. Płatki owsiane
  2. Suszone daktyle
  3. Owoce goji
  4. Siemię lniane
  5. Orzechy nerkowca, brazylijskie
  6. Mleko kokosowego
  7. Łyżka tahini
  8. Szczypta kurkumy, soli i cynamonu
  9. Nasiona chia
  10. Truskawki
Przygotowanie

  1. W rondelku upraż płatki owsiane do momentu, w którym zaczną ładnie orzechowo pachnieć. Pamiętaj, aby nie robić tego na dużym ogniu, gdyż wtedy je spalimy. Zwykle porcją dla jednego dorosłego jogina może być około 4-5 łyżek suchych płatków owsianych, ale jak pokazuje życie każdy z nas ma inne zapotrzebowania, więc każdy na sobie niech przetestuje iloma łyżkami się naje :)
  2. Dodaj wrzątku nie za dużo, ale tak, aby płatki się w nim fajnie zaczęły gotować.
  3. Wrzuć pokrojone daktyle, orzechy brazylijskie również warto pokruszyć na mniejsze kawałki, owoce goi, siemię lniane oraz orzechy nerkowca.
  4. Szczyptę cynamonu.
  5. Szczyptę soli.
  6. Szczyptę kurkumy.
  7. Mleko kokosowe oraz tahini.
  8. Podgotuj wszystko do takiej konsystencji, jaka jest dla Ciebie odpowiednia.
  9. Udekoruj pokrojonymi truskawkami i nasionami chia.


Smacznego i wszystkiego dobrego na sezon truskawkowy :)




3 komentarze: